Ibland avskyr jag att ha rätt

I dag på jobbet fick jag veta att min magkänsla än en gång haft rätt.

En kollega som redan bekräftat att han som jag misstänkte var kär som en klockarekatt avslöjade vem föremålet för känslorna är.

När han sa att det var i en annan kollega visste jag direkt vem det var.

Jag avskyr förstås inte att de fallit för varandra.

Tvärtom; jag tycker mycket om både honom och henne och tror de passar mycket bra ihop.

Men jag avskyr när jag får bevisat att min magkänsla har rätt.

För den har ju inga positiva prognoser för mina egna kärlekschanser precis.

Kommentera

