Ett kungarike för en rubrik

Fyra dagar senare inser jag hur lyxigt det var med en given rubriklista att blogga utifrån.

På sätt och vis har det hänt massor med saker den här veckan och på sätt och vis ingenting.

Vissa saker skulle jag förstås kunna blogga om, men de är egentligen inte av något större intresse.

Som att jag fått ny laptop på jobbet – yippie!

Att jag inte längre har likadan mobiltelefon som Frank Underwood i House of Cards; nu har även jag fått en iPhone som jobbmobil.

Eller att jag har haft tics i högerögat och ont i nacken hela veckan. I dag somnade jag i soffan när jag kommit hem och sov tungt i över två timmar vilket får mig att misstänka att jag nog ändå har något slags vintervirus i kroppen.

Men jag har verkligen inte tid att bli sjuk.

Inte i morgon iallafall, då har jag massor som måste göras på jobbet.

En annan bra sak som hänt den här veckan, i dag närmare bestämt, är att jag i dag ätit en lussekatt — det var jättegott — och sedan som kompensation promenerat i 50 minuter.

Sedan har jag som vanligt shoppat lite sånt som jag egentligen inte behöver.

Fast jag har också köpt sånt som jag behöver, som timers till adventsstjärnorna så att de ska vara tända när jag kommer hem.

Tydligen lyckades jag dock inte fatta hur man ska ställa in nämnda timers; den ena trodde jag att jag lyckats med men så var det inte och den andra lyckades jag bara förstöra en nagel på.

Det enda verkligt spännande som hänt den här veckan kan jag inte blogga om annat än att säga att det är roligt, hedrande och verkligen utmanar min tendens att hålla mig inom min trygghetszon.

Och nej, det har inget med dejting att göra.

8 thoughts on “Ett kungarike för en rubrik

Kommentera

