Det är mörkt nu (igen)

Kanske är det för att jag trodde att det på något magiskt sätt skulle bli bättre nu i december.

Allt adventstjärnor och allehanda ljusslingor och andra dekorationer skulle lysa upp tillvaron och göra livet lite gladare.

Men sanningen är att trots allt det där — och det är fint att blicka ut över gården nu, det är det — så känns det mörkt och motigt just nu.

Det är  mycket att göra på jobbet.

Som det alltid är vid den här tiden på året.

Massor som ska avslutas och massor som ska förberedas inför det nya året.

Inte så mycket att göra på fritiden.

De flesta verkar kura inne om de inte ägnar sig åt julbestyr.

Många är trötta, en del har åkt på något elakt vintervirus.

Och jag tycker ju att det är så tråkigt att sitta ensam hemma.

Men även jag är trött, frusen och sliten nu.

Skyndar mig hem till min soffa och min varma filt.

Tjugo dagar kvar tills det vänder och blir ljusare igen.

8 thoughts on “Det är mörkt nu (igen)

  1. Finns det något du kan planera in som du kan se fram emot? Eller ta tillfället j akt och gå på allt socialt som jag ändå tycker det är i december?

  2. About Alice – Jag umgås nog i fel kretsar för jag har inget socialt i faggorna. Förutom julfest med jobbet nästa vecka. Och ytterligare än tur till Köpenhamn veckan efter det.🙂

  3. Julfest låter inte så dumt – jag åker till Norrland och genomför en sådan nästa vecka. Lite slitigt med 8 timmars resa men lite riktig julstämning brukar de bjuda på 😺

  4. Åsa – Snö kanske till och med? Ta bilder!🙂
    Tant Augusta – Bara nitton dagar kvar tills det vänder nu.🙂
    I will not keep calm… – The eternal come back kids!❤

Kommentera

