Jag var ju tvungen att testa

De har öppnat en ny tunnel i Stockholmstrafiken.

Den öppnade i går, tror jag.

I morse var det folk som körde in i den.

Men inte jag.

Jag körde min vanliga väg.

För säkerhets skull.

På vägen hem däremot kände jag mig lite modig och tänkte att jag minsann skulle testa jag med.

Det var inte det smartaste beslutet jag tog i dag.

Jag hamnade nämligen nästan på Lidingö.

Och det ville jag faktiskt inte alls.

Nu kom jag ju hem till slut iallafall.

Om än ganska mycket senare än vad jag skulle gjort om jag kört min vanliga väg.

Vilket jag kommer att göra i morgon.

Fast nu har jag testat iallafall.

Och jag såg ljuset i tunneln, det gjorde jag.

9 thoughts on “Jag var ju tvungen att testa

  1. Fast jag har ju så dåligt lokalsinne. Och en tid att passa. Så kanske bäst att köra gamla vägen ändå? Har svårt nog att hitta på Lidingö så sannolikt onödigt att virra bort mig innan jag ens hunnit ut till ön.

  2. Tant Augusta – Gör som jag; kör som du är van på vägen dit och var modig på vägen hem.😉
    J – Nästa gång jag kör vilse och hamnar i dina hoods hör jag av mig och bjuder in mig själv på middag.🙂❤

  3. I min stad är det synnerligen ont om tunnlar men när jag är i Stockholm då ….. Den nya har jag ingen aning om men jag gillar södertunneln när man åker söderut. Det är så fina lampor vid ett ställe!

Kommentera

