30. Kom ihåg

Jag önskar att jag alltid kunde komma ihåg att leva i dag. Gårdagen går det inte att göra något åt och morgondagen — om den ens kommer — blir starkt påverkad av det jag gör i dag.

I dag kan jag starta med en positiv attityd, försöka finna glädje i det jag gör, vara omtänksam, generös och vänlig och vägra låta andras beteenden påverka och styra mitt eget.

Det önskar jag att jag kunde komma ihåg varje dag. Hela dagen.

IMG_8424.JPG

———————

Det här inlägget är en del av Onekligens bloggutmaning ‘En bloggrubrik för varje dag i november’.

Kommentera

