Liten tomteverkstad

Jag har varit lite pysslig nu på morgonen.

Med betoning på lite.

Fast för mig är det ändå mycket.

Jag har äntligen bytt batteri i klockan som står i badrummet.

Det är väldigt viktigt för mig att ha en klocka i badrummet.

För där kan jag försjunka i all slags filosoferande och skönhetsvård och låta tiden bara flyga i väg.

Sedan lagade jag ett par örhängen.

De små dinglande stenarna har en tendens att fastna i håret och lossna.

Som tur är har jag — hittills — alltid lyckats hitta och spara den rymmande stenen.

Nu har jag hängt på den som sist försökte sticka ut på egna äventyr.

Och klämt till samtliga länkar i ett försök att stävja framtida rymningsförsök.

När jag ändå var i farten tog jag och putsade örhängena också.

Men nu får det vara nog pysslande för ett tag.

Nu ska jag sminka mig och sedan bege mig ut på stan.

Det kan väl inte vara så mycket folk där i dag?

Lönehelg, dagen före 1:a Advent och cirka fyra veckor kvar till jul…

Nej, det är säkert lugnt.

IMG_8377.JPG

2 thoughts on “Liten tomteverkstad

Kommentera

