Otippat och liten tjuvstart

Jag har förresten gjort något ganska otippat.

Jag har planterat om en krukväxt.

Det är inget jag gör varje dag precis.

Inte ens varje år faktiskt.

Min specialitet är att ta livet av växter och köpa nya.

Så jag ställer helst ner dem med ursprunglig plastkruka i lämplig ytterkruka.

Det blir lättare så sedan när de dött.

Nej, jag är inte pessimist, bara realist.

Men förra gången jag köpte nya växter köpte jag ett litet lagerbladsträd som inte fick plats i den ytterkruka jag tänkt ställa det i.

Sedan dess har jag varit på jakt efter en ytterkruka som både skulle passa i köksfönstret och vara stor nog.

Jag hittade aldrig någon och i går köpte jag en som jag tyckte uppfyllde det första kravet.

Och planterade om lagerbladsträdet i den.

Det gick väl så där. Så jag hoppas inte på någon längre livslängd än vad växter normalt har hos mig.

Just nu ser det ganska fint ut iallafall.

Speciellt eftersom jag tjuvstartade advent lite genom att hänga en matchande julkula i en av grenarna.

IMG_8353.JPG

4 thoughts on “Otippat och liten tjuvstart

Kommentera

