27. Ibland skulle jag vilja…

Ibland skulle jag vilja att jag inte var så bekväm av mig.

Att jag skulle vilja åka kommunalt till och från jobbet istället för att ta bilen.

Det skulle vara bättre för miljön, bättre för min ekonomi och jag skulle slippa de irritationsmoment som oundvikligen uppstår i trafiken.

För att inte tala om att jag skulle slippa leta parkeringsplats.

Men det är ju så enkelt, skönt och smidigt att ta bilen.

Inga tider att passa, inga främmande människor jag måste trängas med och jag slipper stå på kalla perronger och busshållplatser och invänta förseningar.

Så jag fortsätter troligen att ta bilen.

IMG_8348.JPG

———————

Det här inlägget är en del av Onekligens bloggutmaning ‘En bloggrubrik för varje dag i november’.

2 thoughts on “27. Ibland skulle jag vilja…

  1. En annan stor fördel med att åka kommunalt är att man kan läsa böcker/tidningar under resans gång. Det är rätt värt det faktiskt🙂

Kommentera

