26. Kolla! Här jobbar jag.

Kolla! Här jobbar jag.

Jag gör faktiskt det.

Riktigt intensivt har jag jobbat den här veckan.

Anpassar en av våra mest komplexa excelmodeller till att även inkludera Finland utöver Danmark, Norge och Sverige.

Massor med härliga VLOOKUP-, SUMIFS- och nestlade IF-formler.

Och fina färger.

Inte så många diagram.

Men om jag hittar tiden kanske jag kan lägga till några.

Mycket jobb är det iallafall.

Lagom klurigt för att jag ska tycka att det är kul och inte bara slitigt.

Fast precis när bilden togs jobbade jag ju egentligen inte utan undrade mest om jag verkligen var med på bild.

Och just nu bloggar jag ju.

Bäst jag slutar med det för jag har lovat att den här modellen ska vara klar den här veckan.

IMG_8294.JPG

———————

Det här inlägget är en del av Onekligens bloggutmaning ‘En bloggrubrik för varje dag i november’.

Kommentera

