24. Månadens klädesplagg är givetvis…

Månadens klädesplagg är givetvis långkoftan.

Om det är någon månad jag vill mysa in mig i mjuka och varma tröjor och koftor så är det november.

Resten av vintermånaderna kan förvisso också kräva dylika klädesplagg men i november känns det extra nödvändigt.

Det kalla och ruggiga är liksom nytt då och behovet av ett klädmässigt försvar mer påtagligt.

Just i dag blåser det så att det känns högst troligt att mitt hus kommer att sakna både tak och fönster när jag kommer hem igen från jobbet.

Så det fick bli min alldeles för stora och inte alls särskilt klädsamma grå långkofta från HM.

Den kan jag nu nästan linda två varv runt kroppen och det kände jag att jag nog skulle vilja i dag.

IMG_8230.JPG

———————

Det här inlägget är en del av Onekligens bloggutmaning ‘En bloggrubrik för varje dag i november’.

3 thoughts on “24. Månadens klädesplagg är givetvis…

Kommentera

