Vuxenkurragömma

Här sitter jag och gömmer mig.

I soffan under en filt med den värmande MacBooken i knät.

Det är nämligen höststädningsdag i bostadsrättsföreningen i dag.

Men jag vaknade med en näsa som lyckades med konststycket att vara både täppt och droppande.

Med huvudvärk och de minsta ögonen i riket och möjligen lite feber också.

Jag tänkte följaktligen att det troligen inte var lämpligt för mig att hänge mig åt höststädning.

Hur mycket jag än ville.

För det är klart jag ville det.

Jag har längtat efter höststädningen hur länge som helst.

Hrm, host, harkel.

Visst har jag fått fina blommor?

IMG_8211.JPG

2 thoughts on “Vuxenkurragömma

Kommentera

