23. Hepp! Dagens måltidstips!

På sätt och vis är dagens måltidstips rester.

Men så goda rester att det ändå blir ett värdigt tips.

Dagens måltidstips är lammfärsbiff med ugnsrostade grönsaker och fetaoströra.

Tyvärr har jag inte förberett detta goda helt själv; Filippa och jag bestämde spontant och med kort varsel att vi skulle ses så jag köpte allting förberett på Cajsa Warg.

Vilket var lite ironiskt eftersom jag gjorde det läskigaste själv, nämligen steka färsbiffarna.

Steka är min största akilleshäl i köket, jag gillar det inte.

Jag försökte hitta något recept på lammfärsbiffar som skulle likna dessa men lyckades inte. De hade bara lammfärs, olivolja, lammfond, vitlök och örter. Blanda och stek till önskad stekgrad.

Fetaoströran var fetaost, vitlök och örter, grönsakerna valfria rotfrukter rostade i ugnen med olivolja och örter.

IMG_8217.JPG

———————

Det här inlägget är en del av Onekligens bloggutmaning ‘En bloggrubrik för varje dag i november’.

5 thoughts on “23. Hepp! Dagens måltidstips!

Kommentera

