15. 5 saker jag blir irriterad på i vardagen

Jag försöker verkligen att inte låta saker jag inte kan påverka göra mig irriterad.

Men fem saker som kan irritera mig i vardagen är:

  1. När det tar miljoner år för jobbdatorn att starta. Miljoner år kan vara en överdrift, men lång tid tar det.
  2. När jag måste tvätta håret och vattentrycket i duschen är i klass med ett lättare duggregn. Nu kanske jag överdrev igen, men vissa morgnar är vattentrycket i duschen långt ifrån vad jag helst vill ha för att skölja ur håret.
  3. När jag blir utkastad från mitt eget wifi. Och jag inte hinner skriva in lösenordet tillräckligt snabbt för att få komma in igen. Speciellt irriterande eftersom jag inte förstår varför det ens händer.
  4. När det är sport på tv istället för något av mina favoritprogram. Inte för att jag har så många favoritprogram längre. Men sport vill jag bara ha på om jag har sällskap med någon jag kan pilla i nacken medan han tittar.
  5. När folk beter sig obetänksamt och själviskt, till exempel i trafiken; blockerar korsningar och rondeller, ägnar sig åt fulfilkörning (väljer den snabbaste filen istället för den de borde stå i och sedan tränger sig in längre fram) eller stjäl parkeringsplatser mitt framför näsan på en eller stannar och har en gruppdiskussion precis när de kommit upp för en rulltrappa eller… Jag tror ni förstår precis vad jag menar.

Men jag försöker som sagt inte låta dessa saker irritera mig. Även om de är otroligt irriterande. För det är de; otroligt irriterande.

IMG_8179.JPG

———————

Det här inlägget är en del av Onekligens bloggutmaning ‘En bloggrubrik för varje dag i november’.

3 thoughts on “15. 5 saker jag blir irriterad på i vardagen

  1. Mrs E – Varför är det just på jobbet man har långsamma datorer? Så himla dumt.
    I will not keep calm… – På jobbet får man ju inte välja själv men hemma borde du ha en som är snabb. Som är bara din. Som inte står på sonens rum. Så att du slipper gå in där vid fel tidpunkt.😉

Kommentera

