19. Kolla! Det här åt jag idag.

I dag har jag försökt vara duktig med ätandet.

Inte för att jag skulle visa här vad jag ätit utan för att det blivit alldeles för mycket överdådigt ätande på sistone och mer ska det bli.

Så jag började med en ganska blygsam frukost. Speciellt med tanke på att hotellet bjöd på en helt fantastisk frukostbuffet.

IMG_8109.JPG

Ett kokt ägg, två skivor skinka och lite fruktsallad. För i slutänden åt jag aldrig det där brödet.

Jag åt även ett nyttigt mellanmål i dag.

IMG_8115.JPG

En banan, en clementin och ett plommon.

Det är nämligen bra att inte vara för hungrig när man ska ära lunch på vårt danska kontor.

Eftersom det ibland är helt omöjligt att lista ut vad det är de serverar. Vad är kulmule till exempel?

Så oftast tar jag bara grönsaker och något kallskuret och blir inte alltid helt mätt.

IMG_8124.JPG

Men i dag var det kylling och det förstår till och med jag betyder kyckling. Vad det var mer i den grytan vet jag inte men det smakade helt ok.

Liksom det där andra som var någonting med sötpotatis.

Men mest blev det sallad, rårivna morötter och dressing på 0,5%-ig yoghurt.

De äter nyttig lunch i Danmark. Det är väl för att de ska kunna äta wienerbröd och dricka öl resten av tiden.

Jag var iallafall jättehungrig när jag kom till flygplatsen och då jag inte skulle vara hemma förrän runt nio bestämde jag mig för att unna mig middag på O’Leary’s.

Jag fick ett litet bord halvt i mörker så det gick inte så bra att fotografera det jag skulle äta.

IMG_8142.JPG

Men det var en pulled pork-burgare som tyvärr inte var så god som jag hoppats.

Jag åt bara halva brödet och nästan ingenting av pommes friten så det var inte så onyttigt som det ser ut på bilden.

Nu när jag äntligen är hemma unnar jag mig faktiskt något litet.

IMG_8141.JPG

En latte och två bitar mörk choklad med havssalt.

Jag behöver energi nämligen, för jag måste jobba lite innan jag får gå och lägga mig.

I morgon är det ett nytt heldagsmöte och jag har en presentation att förbereda.

Men först ska jag läsa lite bloggar och se vad ni åt i dag.

———————

Det här inlägget är en del av Onekligens bloggutmaning ‘En bloggrubrik för varje dag i november’.

Kommentera

