18. Ibland retar det mig att…

Ibland retar det mig att jag kan ha sån stolthet och självkontroll i relationer med andra människor.

Jag kan ha otroligt svårt för att visa att jag verkligen tycker om, om jag misstänker att jag inte är önskad drar jag mig hellre tillbaka än att tala om hur jag känner.

Det är något jag jobbar med att bli bättre på men det är svårt att hitta rätt balans.

Svårt att våga riskera att få höra ovälkomna sanningar och bli sårad.

Å andra sidan verkar konsekvensen av att jag oftast har stenhård självkontroll att jag tappar den helt och hållet ibland.

Och det är ju både irriterande och pinsamt.

Istället för att vara en kran med bara läge för kallt och hett skulle jag vilja vara en blandare som alltid levererade lagom temperatur.

Vara någon som alltid vågar vara varm och inbjudande oavsett vad motreaktionen kan bli.

IMG_8101.JPG

———————

Det här inlägget är en del av Onekligens bloggutmaning ‘En bloggrubrik för varje dag i november’.

2 thoughts on “18. Ibland retar det mig att…

Kommentera

