17. Hepp! Dagens tv-tips!

Någon helg här när jag bara ville ta det lugn och göra ingenting började jag använda mitt Netflix-konto igen.

Jag skaffade ju det när jag plöjde igenom de två första säsongerna av House of Cards men sedan har det inte blivit så mycket.

Jag tycker nämligen inte att det är så lätt att hitta något att se som jag inte redan sett som jag tycker om.

Men nu började jag titta på en serie som heter Crossing Lines. Av den enkla anledningen att Donald Sutherland är med och honom gillar jag.

Serien är en samproduktion med skådespelare från flera länder, framförallt i Europa och handlar om en utredningsgrupp knuten till International Criminal Court. Deras uppdrag är att utreda brott som korsar nationella gränser.

Det finns några handlingslinjer som vandrar genom samtliga avsnitt men bortsett från det är varje avsnitt, med något undantag som löpte över två avsnitt, en avslutad utredning.

Den har sina svagheter men på det hela taget gillade jag den, den var lagom spännande och det var roligt med ganska många, för mig, okända skådespelare.

Så Crossing Lines är dagens tv-tips från mig och den första säsongen har nu börjat visas på TNT.

IMG_8035.JPG

———————

Det här inlägget är en del av Onekligens bloggutmaning ‘En bloggrubrik för varje dag i november’.

3 thoughts on “17. Hepp! Dagens tv-tips!

Kommentera

