15. 5 saker jag blir glad av i vardagen

Det är mycket som kan göra mig glad i vardagen men om jag ska försöka lista fem så får det bli, utan inbördes ordning:

  1. Mitt jobb
    Det är klart att jag har dagar då jag är ganska less på mitt jobb men för det mesta är jag faktiskt väldigt glad för mitt jobb. Det är intellektuellt utmanande och stimulerande, jag får ägna mig åt problemlösning och ibland får jag utlopp för lite kreativitet också. Dessutom jobbar jag med människor som är stimulerande, intressanta och trevliga.
  2. God mat
    Egentligen hänger det lite ihop med mitt jobb; vi har nämligen egen matsal med en fantastisk kock och vi har inte bara en riklig och bra sammansatt salladsbuffet, vi får ofta väldigt god mat. Och det gör dagen så mycket bättre, att verkligen njuta av lunchen.
  3. Parkeringsplats
    Jag tror att jag skrivit om det här förut, men något som verkligen får mig att vilja hoppa runt lite av glädje är när jag har tur och ganska snabbt hittar en parkeringsplats här i mina kvarter. Det handlar nämligen nästan uteslutande om tur.
  4. Musik
    För mig är musik en sann källa till glädje. Jag gillar många olika sorters musik och sjunger gärna med. Dansar gör jag gärna också, men det ges ju inte så många tillfällen till det nuförtiden. Speciellt inte i vardagen.
  5. Familj, vänner och bloggvänner
    Att få ett meddelande från, prata i telefon med eller få träffa någon i familjen, en vän eller en bloggvän det är väl det som gör mig allra gladast. De kommentarer jag får här i bloggen är ju uteslutande en källa till vardagsglädje och anledningen till att jag säkert tittar lika förälskat på alla mina bloggvänner som jag ser på Spader Madame på bilden här nedan.

IMG_8001.JPG

———————

Det här inlägget är en del av Onekligens bloggutmaning ‘En bloggrubrik för varje dag i november’.

4 thoughts on “15. 5 saker jag blir glad av i vardagen

Kommentera

