Dyr smak

I dag har jag varit och skrivit på de sista som krävdes för att få (ja, ja, låna menar jag förstås) pengar att renovera för.

Trots att det regnade bestämde jag mig för att promenera hem och ta omvägen förbi Fired Earth och titta och ta reda på priserna på några olika typer av kakelplattor jag förälskat mig i.

Jag har fått för mig att jag vill ha någon ganska speciell kakelvariant över köksbänken och de har dels en som heter Paris som har en spännande form och som finns i en metallfärg som väl mest liknar silver.

pcabaret

Och så har de en som heter Marrakech som också finns i en metallfärg, en silver som drar lite åt guld.

103_10

Jag förstod att de skulle vara dyra men höll ändå på att trilla omkull när det visar sig att de kostar 187 kronor. Styck. Vilket skulle  betyda runt 11 000 kronor per kvadratmeter.

Även om jag väljer ett IKEA-kök i övrigt vet jag inte om jag tycker att jag skulle ha råd med det.

Så hon visade mig en billigare platta. Som väl ser helt ok ut, inte lika spännande färg eller yta men iallafall en lite annorlunda form.

Fast direkt billig är den inte. 2 600 kronor per kvadratmeter är iallafall inte billigt i min bok.

IMG_7921.JPGSå vi får se vad det blir. Förhoppningsvis hittar jag något annat till ett bättre pris som jag kan tycka lika mycket om.

Men nu är det ju så med mig att om jag förälskat mig i något (eller någon) har jag väldigt svårt att tänka om.

Jag tänker iallafall att jag bevisat att jag har exklusiv, eller åtminstone dyr smak. Värdig en prinsessa.

2 thoughts on “Dyr smak

Kommentera

