14. Om jag skulle skaffa mig en ny hobby så skulle det bli…

Om jag skulle skaffa mig en ny hobby så skulle det bli fotografering.

Men hallå, protesterar ni, det vore väl ingen ny hobby, du fotograferar väl redan.

Och det har ni ju på sätt och vis rätt i, men jag går inte in för det som en hobby.

Om det varit min hobby skulle jag lärt mig alla kamerans finesser, köpt massor med användbara tillbehör och ägnat nästan all min fritid till att jaga motiv att fotografera.

Så om jag skulle skaffa mig en ny hobby så skulle det bli fotografering.

Fast helst skulle jag skaffa mig en pojkvän.

Och vem vet vad det skulle kunna leda till för ny hobby; skidåkning, bridge, fiske, tennis, golf…

Nej, kanske inte golf.

Men jag är ju inte död än, jag hoppas hinna prova på många fler potentiella hobbies än.

Silversmide till exempel. Matlagning kanske. Fallskärmshoppning. Drejning.

Dags att börja spara till pensionen tror jag.

För det blir väl då jag kommer att ha tid med en riktig hobby.

IMG_7928.JPG

———————

Det här inlägget är en del av Onekligens bloggutmaning ‘En bloggrubrik för varje dag i november’.

Kommentera

