Sova på soffan

I natt sov jag på soffan.

Jag brukar tycka att det kan vara helt ok.

Men det är ju när jag bara råkat somna där eller valt det själv av någon anledning.

I natt var det för att jag kände mig tvungen.

Målarna hade nämligen lämnat en massa saker bredvid min säng.

Saker som jag varken ville ge mig på att flytta eller sova bredvid.

Så det fick bli soffan.

Denna nya sovplats i kombination med att jag inte heller kände mig helt bekväm eller trygg i lägenheten gjorde att jag inte sov så gott.

Vilket gör att jag troligen inte är universums piggaste och gladaste människa i dag.

Och det är synd eftersom jag ju ändå är ovanligt tidigt på jobbet.

Jag var ju livrädd att det skulle trava in någon hantverkare mitt i morgonbestyren och var både tidig och synnerligen effektiv.

Inget ont som inte för något med sig.

Tycker chefen alltså, själv förstår jag inte alls vitsen med att vara här så här tidigt.

Och oroar mig för vad magen ska tycka om allt kaffe som kommer att krävas för att hålla mig upprätt i dag.

IMG_7878.JPG

3 thoughts on “Sova på soffan

  1. I mitt huvud – Oj, ja, somnar man på tunnelbanan är man riktigt trött. Hoppas du får sova gott i natt.
    Tant Augusta – Smart! Det ska jag tänka på nästa gång.🙂

Kommentera

