Hyfsad nöjdhetsfaktor

I går kväll hann jag knappt blogga eller kolla dejtingsidorna.

Jag gjorde nämligen såna där saker som jag inte alls vill göra.

Men som borde eller måste göras.

Både i går kväll och faktiskt i förrgår kväll var jag ute och promenerade.

Det är förebyggande åtgärder eftersom jag vill kunna släppa lite på kontrollen vad gäller mat och dryck i helgen.

Nöjdhetsfaktorn på att jag kommit ut och gått två kvällar i rad trots mörkt och ruggigt är mycket stor.

Liksom träningsvärken i rumpan. Det är något med de där nya skorna som verkligen aktiverar rumpan när jag går.

Och det är väl bra.

I går kväll flyttade jag även undan alla saker i och framför fönstren.

Eftersom de vill in och renovera mina fönster. Bara utsidan tyvärr, på bostadsrättsföreningens uppdrag.

Så nöjdhetsfaktorn med att ha gjort det är låg.

För nu känns det lite som ett möbelupplag hemma.

Men det var ju tvunget.

Och jag fixade allt, till och med att flytta och ställa en soffa på högkant, helt själv.

Trots att Facebook Messenger plingade inbjudande av tjejkompisarnas galna konversationer mest hela tiden.

Sammantaget får nöjdhetsfaktorn sägas vara hyfsad.

7 thoughts on “Hyfsad nöjdhetsfaktor

Kommentera

