9. 5 saker jag borde ta tag i

Det känns alltid som om det finns typ miljarder saker som jag borde ta tag i.

Men när jag började fundera visade det sig att jag faktiskt redan satt igång flera saker.

Men fem saker som fortfarande återstår att ta tag i fick jag iallafall ihop.

  1. Renoveringsplaner
    Om jag nu får det där banklånet så måste jag ju börja göra konkreta renoveringsplaner; fundera på material- och färgval, köksutrustning och ta in offerter från hantverkare.
  2. Städa källarförrådet
    Vad är det med källarförråd som gör att de ständigt fylls upp till bredden? Det känns inte som om det var så länge sedan jag gjorde en rejäl rensning i källarförrådet, men nu är det fullt och dags igen.
  3. Rensa ut bland porslin och glas
    Jag börjar få en brokig samling i köksskåpen och inte minst inför renoveringen vore det en god idé att rensa ut lite.
  4. Köpa Friskis&Svettiskort
    Det börjar bli dåligt med promenader nu; det är för mörkt och kallt efter jobbet och morgnar är ju inte min starka sida. Dags att hitta andra träningsformer och jag tror att Friskis&Svettis vore rätt för mig.
  5. Skaffa en hobby
    Jag måste göra något åt den här ensamheten och jag tror att någon form av hobby kanske kan vara lösningen. Det jag funderar på är att försöka hitta någon kurs i fotografering, någon på rätt nivå för mig.

IMG_7841.JPG

———————

Det här inlägget är en del av Onekligens bloggutmaning ‘En bloggrubrik för varje dag i november’.

7 thoughts on “9. 5 saker jag borde ta tag i

  1. Oh, nu gav du mig tips på saker jag kan rensa ut – bye, bye, gamla reklammuggar!

    Håller med Spader Madame, väldigt cool bild! Fotokurs får bli nästa, du har blicken för det!

  2. Att rensa hemma renar själen och gör en så gott, jag tog tag i några garderober och lådor för en tid sedan och rensade ut alla handdukar och sängkläder jag aldrig använder och donerade dom till Sthlms katthem som använder dom till sina städrutiner. A winn winn och både jag och alla fyrfotingar där mår bättre så heja heja! Dina glas och porslin kan du donera till Myrorna så kommer dom till anvöndning för någon annan och du kan med gott samvete må gott av två anledningar😀 Lycka till😀

Kommentera

