5. Hepp! Dagens boktips!

Det var faktiskt inte helt lätt för mig att bestämma mig för vad jag skulle tipsa om för bok.

Sedan Steven och jag separerade läser jag ju knappt någonting längre.

Jag påbörjar en massa böcker, men de lyckas inte fånga mig, inte ens böcker av mina favoritförfattare.

Så jag får ta till en gammal favorit: The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society av Mary Ann Schaffer och Annie Barrows.

Länken tar er till vad jag skrev om boken när jag precis läst den, men kort kan jag säga att jag minns att jag inte ville att den skulle ta slut när jag läste den, att den var både allvarsam, tänkvärd, gripande och lättsam.

Har ni inte läst den redan tycker jag att ni ska göra det. Den finna på svenska, i pocket med titeln Guernseys litteratur- och potatisskalspajsällskap.

IMG_7751.JPG

———————

Det här inlägget är en del av Onekligens bloggutmaning ‘En bloggrubrik för varje dag i november’.

2 thoughts on “5. Hepp! Dagens boktips!

Kommentera

