Fyra år senare

För lite drygt fyra år sedan lyckades jag ju med att sparka till en vägg.

Så här såg tån ut efter det:

lila

Men jag kunde ju gå.

Och efter ett tag tänkte jag inte så mycket mer på det där.

Utom att jag ibland tyckte att tån minsann blivit lite annorlunda till formen.

Lite krokigare.

Nu, fyra år senare, visar det sig att jag kanske borde ha tänkt lite mer på den där tån.

Kanske till och med gått till doktorn.

På sistone har jag nämligen haft så ont i just den att jag inte kunnat ha vissa skor utan att vilja gråta.

Jag trodde att jag fått en liktorn.

I dag var jag på fotvård för att få denna styggelse borttagen och igen kunna dansa fram i alla mina snygga skor.

För ni vet att jag har många snygga skor.

Tyvärr visade det sig att jag inte alls hade någon liktorn.

Utan att tån troligen varit bruten och läkt ihop i en form som inte alls är kompatibel med de flesta skor.

Så det blir till att ringa, och troligen besöka, en riktig fotdoktor.

Och tills dess får jag halta fram.

Men jag kommer att halta med väldigt mjuka fötter nu iallafall.

Alltid något.

6 thoughts on “Fyra år senare

  1. Aj Aj och Oj Oj…
    Så det där med ” 4. Ibland tänker jag att jag borde…” beskriver din ömmande fot rätt bra då?

    Håller tummarna att allt kommer att gå bra med tån, skor är ju livet sanna glädje!

  2. Fru Fransson – Skor är ju ett av livets glädjeämnen och ingen tå ska få hindra mig från att njuta av dem. Om jag så måste gå till doktorn.🙂
    I mitt huvud – Ja men, vem kan tro att tån är bruten när man kan gå ändå?
    I will not keep calm… – Du och jag och jympadojorna. Du med din bängfot och jag med min kroktå.🙂

Kommentera

