Var det ryssen?

Jo, jag är vaken.

Det här är inte ett inslag av att jag vaknar otäckt tidigt på grund av normaltiden.

Nej, jag vaknade av vad som lät som ett jaktplan som vrålade över mitt hus.

Och ni vet vad som händer när jag är vaken i vargtimmen; alla de jobbigaste tankarna dyker upp.

Så jag gav upp, tände lampan och tänkte att om jag skriver av mig lite så kanske jag kan komma på andra tankar och somna om.

Eller så klär jag på mig och går ut och ylar mot månen.

Fast jag tror inte det är någon måne att tala om.

Jag får prova att spela lite Wordbrain och se om det kan distrahera hjärnan.

Hoppas ni sover gott.

4 thoughts on “Var det ryssen?

  1. Nja, om det var ett jaktplan (=jaga bort fiender) var det nog en svensk. Hade det varit ett attackplan däremot vet man aldrig vem det hade varit…🙂

  2. I mitt huvud – Får och får, ryssen gör väl som ryssen vill?😉
    Tess – Alltså jag sov ju nästan, det kan ha varit en hel skock av plan av olika sorter.😉

Kommentera

