Jag hade fel (igen)

Jag trodde att jag skulle sova gott efter en kväll i trevligt och stärkande sällskap.

Jag hade fel.

Den här hjärnan är alldeles för förtjust i att tänka och analysera och ibland helt omöjlig att stänga av.

I natt tänkte den mycket på att om man skitit i det blå skåpet kanske det inte spelar någon roll hur man gör rent och desinficerar; det kanske aldrig kommer kännas bra att ställa in finporslin där.

Kanske är det så att man inte borde ha något blått skåp? Kanske man inte förtjänar något finporslin? Undrar när Agneta Livijns affär är öppen för jag skulle behöva två nya frukostskålar…

Ja, så där mitt i natten händer det att hjärnan tappar tråden.

Bland annat kom den på att anledningen till att elementet i sovrummet var iskallt var att jag vridit termostaten åt fel håll.

Vilket jag gjort eftersom den som monterat den inte haft sin hjärna fullt aktiverad och satt delen som visar graderingen in mot väggen så att den knappt går att se.

Men min hjärna den är inte så lätt att deaktivera. Inte ens när det blev för varmt i rummet ville den ge upp.

Nu är det iallafall ingen vits med att försöka sova. Nu ska jag stiga upp och åka till jobbet och ta tag i en motsträvig excelfil.

Då kan ni ge er tusan på att hjärnan kommer att bli trött och vilja sova.

5 thoughts on “Jag hade fel (igen)

  1. Nu skriver du väldigt mycket i gåtor här så jag vet ju inte riktigt hur illa det har skit sig…. Eller ens vad men erfarenheten säger att hjärnan alltid analyserar och förstorar upp saker. Åh är det du som felat så är får du väl krypa till korset och erkänna. Är det den andra som felat så är det inte så mycket att göra innan den kan inse att det är så. Men jag vet ju som sagt inte riktigt vad det handlar om… Jag bara babblar ändå😉

  2. Cissi – Men du babblar ju så trevligt och bra.🙂 I mina ögon är det alltid mitt fel. Och ibland när man gjort fel kan man rätta till det, men ibland går det aldrig att komma tillbaka till utgångsläget.

  3. Men i så fall, var utgångsläget ändå inte bra. Hade blivit fel att spinna vidare på så släpp det. Det behöver inte vara någons fel. Ibland är det bara så och då släpper vi och går vidare.
    Åh så tar vi ett glas vin, ler och flörtar😉

Kommentera

