Ett tecken?

Ibland undrar jag verkligen.

Precis nu när jag funderar på att ändra mina prioriteringar får jag en liten knuff i en viss riktning.

Jag har ju ganska länge tänkt att jag vill renovera här hemma.

Men har liksom inte kommit mig för att ta mig till banken och skaffa de resurser — läs pengar — som behövs.

Och nu ikväll ringer en kille just från min bank och vill att jag ska komma dit och prata om mina pengar.

Så nu har jag en tid bokad och plötsligt massor att tänka på och planera.

Något som troligen kommer att stimulera hjärnan utan att slita så mycket på hjärtat.

Är ni redo för en renoveringsblogg?

Och är ni redo att komma hit och hjälpa mig packa och röja inför själva arbetet?

För jag kan inte påstå att den biten lockar mig så där himla mycket.

Men att få det renoverat och fint och helt och hållet i min smak; verkligen lockande.

4 thoughts on “Ett tecken?

  1. Jag är redo!

    Och vi ska nog få nya tapeter, kanske, nån gång… vem vet? Fastighetsskötaren sa det idag, och att det inte ska påverka hyran. Men han sa det om renoveringen av tvättstugan också och det blev ju som det blev.😉

  2. Smultron – Det låter bra! Nya tapeter minsann, har du några idéer redan om vad du vill ha?
    I will not keep calm… – You better believe it!😉

  3. Det man får välja på brukar inte vara så upphetsande, men jag har lärt av misstagen och kör på det vi trivts bäst med, ljust beige och vitt. Jag gillar ju färg hemma, men det får tavlor och textil och annat stå för.

Kommentera

