Att förlora sin osynlighetsmantel

Om man inte varit tjock själv, riktigt tjock, så har man nog inte upplevt hur osynlig man blir då.

Som tjock oroar man sig kanske för att folk ska titta på en och tycka att man är äcklig.

Men sanningen är att folk helst inte tittar på en.

Nu är jag ju fortfarande inte smal, men tydligen har jag ändå minskat tillräckligt mycket i storlek för att ha förlorat min osynlighetsmantel.

Som i veckan när jag var ute och fikade så var det igen en som inte kunde låta bli att titta på mig.

Och den här gången är jag ganska säker på att jag inte hade någon groda på huvudet.

Jag förstår om många kan tycka att jag väl borde tycka att det är roligt att få uppmärksamhet.

Men det är faktiskt mest förvirrande och nästan lite jobbigt.

Att inte längre kunna vara den som mer eller mindre oupptäckt kan sitta och titta på andra människor.

Plus att jag förstås inte är säker på om de tittar för att det är en angenäm upplevelse att se på mig eller tvärtom.

Jag får väl skriva till Harry Potter och höra om jag kan få låna hans osynlighetsmantel ibland.

4 thoughts on “Att förlora sin osynlighetsmantel

  1. Du vet, hans mantel går i arv från far till son, så det kan ju vara nån av killarna som har den nu. De är på Hogwarts, så kanske har de större behov av den än du?

    V ska inte folk få titta på en person som har slitit för att vara där hon är idag och som är stolt över sin prestation? För stolt hoppas jag verkligen att du är!?!

  2. Tess – Jo, det var inte riktigt så jag menade. Det är klart att folk får titta, inte för att de vet vad jag åstadkommit men ändå, det är bara ovant och därför lite knepigt att hantera.🙂

Kommentera

