Man är väl modern

Jag sitter i sängen och vill inte stiga upp.

Jo, fortfarande gör jag det.

Det har varit en lång vecka och det blev sent i går kväll.

Dessutom lockar ju inte vädret mig att stiga upp heller.

Det såg jag i väderappen i telefonen.

För jag orkar inte ens dra upp persiennen och titta ut.

Men jag låtsas att jag hellre kollar vädret på telefonen eftersom jag är en modern människa.

Det enda som saknas här är en robot som kommer och serverar brunch i sängen.

Eller, ni vet, en pojkvän.

Men jag försöker låta bli att ha orimliga krav på livet.

En robot får det bli.

2 thoughts on “Man är väl modern

Kommentera

