Hårda bud

Jag har en personlig coach.

Hon är lite less på att jag så lätt blir förtjust i folk och liksom blir exklusiv.

Och med folk menar vi män.

Om de inte hör av sig är de inte intresserade, menar coachen.

Inte tillräckligt intresserade iallafall, inte så intresserade som jag förtjänar, enligt coachen.

Och det är ju bra på sätt och vis att coachen säger så, även om jag ju ibland inte vill ge upp hoppet och kanske inte heller tycker att jag förtjänar så mycket intresse.

Men coachen säger att jo, det gör jag visst, släpp och gå vidare.

En annan sak som coachen säger är att dejtingen är fri. Innan man sagt att man valt varandra och nu har någon slags relation så kan man fortsätta dejta.

Jag tycker att det är svårt att tänka så, men coachen är väldigt bestämd så jag vågar inte göra annat än lyda henne.

Så ikväll är det dags att vara modig igen.

Det är därför jag inte riktigt kommer igång nu.

Coachen har nämligen gett instruktioner om hur jag ska se ut också.

Jag ska ha håret utsläppt och något färgglatt på mig, gärna sjalar och juveler så att jag ser glamorös och glansig ut.

Så jag är lite rädd för att stiga upp och se mig i spegeln.

Tänk om jag inte ser glamorös ut idag?

12 thoughts on “Hårda bud

  1. Gud va bra med en coach! Tyvärr så är det ju som hon säger, att tills man valt varandra är man fri att dejta andra vilket är svårt. Jag tycker du är otroligt modig och alltid så jäkla snygg! Tro på dig själv, försök slappna av och planera inte för långt fram brukar jag säga till mig själv och jag tror det passar in även på dig.
    Kram

  2. I will not keep calm… – Den här gången är det en annan coach. Men det kanske skulle kunnat vara den du tänker på. De tänker lika när det gäller vissa saker, olika när det gäller annat.🙂
    Åsa – Ingen klädsel hade nog skickat fel signaler, eller vad tror du?😉
    I mitt huvud – Jag är bra på att lyda. Lite för bra ibland.🙂
    Cissi – Tack, jag ska tänka på det. Kram.
    Peace in Mind – Men åh, kan du inte klona dig själv i manlig version då?😉❤
    Yllet – Du har inte träffat henne men du borde få, hon är jättebra. Men hon som du har träffat är också super. Kram.

Kommentera

