Tack universum

Jag tänker ju alltid för mycket.

Ibland tänker jag väldigt bra och rätt.

Men ibland, speciellt om jag är trött och första natten på ett hotell sover jag alltid dåligt så det är jag idag, tänker jag väldigt fel.

Så det var väl så att jag i morse möjligen tänkte saker som att det aldrig igen kommer finnas någon som tycker att jag är finast i världen.

Inte fick jag någon ordning på håret heller. Det regnade på det när vi promenerade tillbaka från restaurangen och var nog fortfarande vått när jag gick och la mig.

Men så i hissen på väg ner stod där en främmande karl som plötsligt vände sig mot mig och sa:

You are looking very beautiful this morning.

Tack universum, jag förstår; jag ska ha tålamod och inte ge upp hoppet.

10 thoughts on “Tack universum

  1. Så lätt att säga, men så få som gör det. Klart du är vacker, det är bara dina tankar som inte är med på tåget. Ha nu en fin tisdag!

  2. Yllet – Det händer ju cirka nästan aldrig! Puss.
    Lena – Fler såna män behöver vi!
    I will not keep calm… – Jag ska vårda den i mitt hjärta.❤
    Spader Madame – Ibland har jag inte varit så säker på det, men nu gjorde universum verkligen en fullträff.🙂
    Åsa – Jag vet inte det, men en snäll karl var det iallafall.🙂
    Johanna – Det borde stå en glädjespridare i varje hiss!😉
    Marie – En fin tisdag blev det. Tack.🙂
    I mitt huvud – Mycket bra tajming.🙂
    Cissi – Eller hur!

Kommentera

