Lördag med en sann gentleman

Jag inledde min lördag med att stiga upp tidigt och tvätta.

Men sedan blev den bättre.

Jag tog en promenad till Kungsholmen där jag mötte min vän Magnus; en sann gentleman.

Vi var på LOD Metallformgivning som firade 15 år. Vilka vackra och intressanta saker! Måste nog gå dit igen och ta med mig storplånboken.

IMG_7259.JPG

Sedan promenerade vi in till stan och Magnus bjöd på lunch på La Neta. En restaurang som tydligen finns på flera ställen som serverar autentisk mexikansk mat.

Jättekul att få upptäcka ett nytt ställe och gott var det också.

IMG_7261.JPG

Efter att ha laddat energidepåerna promenerade vi igen.

Nu tillbaka till mina kvarter där jag bjöd på fika på Levinsky. Magnus observerade kanelbullens dag medan jag valde mer dekadenta bakverk.

IMG_7221.JPG

Tänk att en så grå dag när jag nästan kände för att stanna i sängen kunde bli så trevlig.

Kommentera

