Konst och överraskningar

I dag var jag faktiskt pigg och glad när jag vaknade.

Sånt måste ju utnyttjas och jag satte fart direkt.

Lite havregrynsgröt med banan och färska hallon — kanske de största i hela världen — gjorde mig ännu piggare.

IMG_7262.JPG

Så jag åkte ut till Täby och hängde med mamma och pappa där de visade mammas konst.

IMG_7252.JPG

IMG_7253.JPG

IMG_7255.JPG

IMG_7254.JPG

IMG_7256.JPG

Belöningen för att jag gjorde det var inte bara trevligt sällskap, kaffe och hembakt kanelbulle; jag fick presenter också!

Min bror som var där igår hade lämnat två vackra ringar till mig. Silversmide från Bulgarien!

IMG_7251.JPG

När jag sedan kom hem trodde jag först att jag inte skulle hitta någon parkeringsplats men lyckades på något magiskt sätt få in bilen på en plats där den knappt fick plats.

Livet blir så mycket bättre och lättare när man är glad.

5 thoughts on “Konst och överraskningar

  1. Undrar om min mamma var och såg din mammas tavlor? Jag vet att hon var ute och spanade på några konstnärer iaf. Jag får tipsa henne nästa gång iaf, tror att hon skulle gilla dem.

    Vill/kan du träffa mig på fredag eller tisdag? Jag tänkte ta med mamma och barnen till biblioteket i Täby C på fredag och på tisdag sitter jag hos mamma och jobbar så är i närheten.

Kommentera

