Klänning

I dag övar jag på att ha klänning.

Jag tänkte att fredag var en bra dag att göra det.

Att det inte skulle vara så många här på kontoret i dag.

Jag hade fel.

Och om man aldrig brukar ha klänning lägger folk tydligen märke till en om man plötsligt har en sådan på sig.

Visserligen bara positiva kommentarer, men jag är inte riktigt bekväm med att få så mycket uppmärksamhet.

IMG_6960.JPG

Sedan var det strumpbyxorna.

Jag köpte ett par i går som nästan fick mig att hurra när jag satte på mig dem i morse.

De är täckande i färgen, gick hela vägen upp i grenen och sitter skönt över magen och i midjan.

Men nu när jag haft dem ett tag inser jag att trots att de inte åker ner i grenen så åker de ner och korvar sig runt fotlederna.

Stövlar verkar vara ett nödvändigt inköp om jag ska köra kjol- och klänningslinjen.

Vilken himla otur; jag avskyr ju att köpa skor och stövlar…

9 thoughts on “Klänning

  1. Asch så retligt! Jag ser junte bilden!? Men du är säkert jättefin.🙂 Vill också ha klänning på jobbet men det blir så knöligt under överdragsbyxorna.😉

  2. I will not keep calm… – Sällan har väl någon stackars klänning blivit så dragen i som den här. Men det gav ändå viss mersmak.🙂
    Smultron – Varför ser du inte bilden? Och kan du inte ha klänningen över överdragsbyxorna? Fast jag såg ju när jag skrev det att det förstås inte vore rätt; överdragsbyxorna ska förstås vara överst, de heter ju så.😉
    Tant Augusta – Tack! Jag tänker inte ge upp, rätt strumpbyxa ska hittas. Om jag så ska bli pank på köpet, eller på grund av alla strumpbyxeinköp vill säga.😉
    Spader Madame – Tack. Inte ett av mina mest lyckade foton, men jag var stressad.🙂

Kommentera

