Men så är det ju det där med strumpbyxor…

Jag hade kjol på mig i dag.

Det kändes bra.

Med kjol alltså.

Det som däremot inte kändes alldeles optimalt var de där –bleep– strumpbyxorna.

Trots att de jag hade satt uppe fint i midjan lyckades de ändå på något sätt åka ner i grenen.

Och jag tycker att det är så rackarns obehagligt.

Nu har jag iallafall varit och köpt några nya par.

Förhoppningsvis är det något av dem som sitter bra.

Annars får jag leta vidare.

För nu ska jag förbaske mig ha kjol och klänning.

Inte alltid så klart, men ofta.

8 thoughts on “Men så är det ju det där med strumpbyxor…

  1. Jag tycker det funkar bra med lågskor. Har svarta leggings och svarta strumpor. Finns säkert nån som stör sig, men hellre det än otäcka strumpbyxor. Vissa är lite långa i benen och korvar sig, de hoppar jag över när jag har skor : )

  2. Lena – Jag ska genast börja leta leggings.🙂
    I will not keep calm… – Ja, fast än så länge har jag inte behövt ha såna strumpbyxor som kliar, det var jag tvungen till när jag var sju.🙂

  3. För att få strumpbyxor att sitta kvar upptill så drar man helt enkelt på sig ett par trosor till… utan på strumpbyxorna. Då glider de inte ner!

Kommentera

