Modigheter galore

Jag hänger mig åt modigheter till höger och vänster just nu.

Onödigt många modigheter.

Modigheter galore.

Jag har skickat flera meddelanden på dejtingsidorna; till män som jag tycker verkar intressanta.

Sedan har jag varit snäll också, tror jag, och svarat på alla meddelande jag hade fått.

Det är tusan så svårt att svara utan att skapa förväntningar.

Ibland har jag faktiskt sagt ‘Tack, men nej tack‘.

Så snällt jag kunnat.

Men det kan jag iallafall säga att det här med att det bara skulle vara kvinnor som låter bli att svara på meddelanden är bara snack.

Och det är inte så lätt att fortsätta ha en positiv attityd och fortsätta vara modig när det liksom inte lönar sig.

Trots det tänker jag fortsätta.

Friskt vågat och allt det där.

Jag behöver ju inte se det som att det är något fel på mig även om jag aldrig får svar på något meddelande jag skickar iväg.

Väl?

7 thoughts on “Modigheter galore

  1. Vet du vad jag gjorde när jag nätdejtade? Nu kommer säkert flera tycka att jag är lite pom-pom men början gick jag faktiskt på dejter för att öva. Inte för att jag tyckte killen var helt knas .. han skulle kunna vara bra men jag var kanske inte supernyfiken … För det är en konst att dejta och sitta och konversera med en främling ett par timmer så..

  2. Miss U D – Jag träffade ju Steven via internetdejting och hade dejtat en del innan jag träffade honom. Min strategi var att försöka ses innan man byggt upp för stora förhoppningar och att alltid börja med en kort dejt, typ en fika eller en drink. För du har helt rätt; det är en konst att konversera en främling i ett par timmar, ibland omöjligt. Och jag tycker inte du är pom-pom, jag tror man ska vara öppen, det kan vara någon man inte tyckt verkade så intressant online som visar sig vara helt rätt i verkliga livet.

  3. Exakt. Jag gick gärna på tidiga dejter annars hade jag hunnit med att bygga upp en fantasiperson som ingen människa i världen hade kunnat vara. En annan sak jag inte heller gjorde var att flörta i mail innan. Inte flörta mer än vad jag hade gjort med en tjej om du förstår.🙂

  4. Miss U D – Ah, det där sista är jag nog lite dålig på; att inte börja flirta. Jag gillar ju ordlekar och känner mig avslappnad i chattsituationen. Ska försöka hålla tillbaka lite.🙂

  5. Det är INTE dig det är fel på! En del är idioter och inte så snälla som du som svarar. Vissa kan vi nog tom vara glada över att du inte får svar ifrån. Man får sålla friskt och se till att både klicka sig in på mångas profiler och förhoppningsvis så fastnar man kvar där hos någon en dag.

    Kram och kämpa på!

Kommentera

