Är det vilodag så är det

I dag kom då den ruggiga hösten.

Vissa blir väl arga nu men jag tyckte att det kändes skönt.

Jag tog chansen att stanna hemma och ta det lugnt.

Egentligen hade jag nog tänkt att jag kanske skulle promenera i dag.

Men det var tur att jag inte gav mig i väg för när det regnade i dag så regnade det verkligen.

Det blixtrade och åskade på ett ganska imponerande sätt också.

Så jag var nöjd med att vara hemma.

Lekte lite hemmaspa och pysslade om mig själv.

Målade om naglarna, de är egentligen lite för långa nu men jag lät dem få förbli det och valde ändå mitt mörkvinröda nagellack.

Sedan diskade jag och nu plockar jag så smått ihop lite kläder och sånt.

I morgon åker jag nämligen till Västerås och stannar borta över natten.

Det stod i inbjudan att vi skulle ta med promenadskor och kläder för kvällsaktiviteten i morgon.

Så nu måste jag välja vilken av alla mina mysiga hösttröjor som ska få följa med.

Men i vilket fall som helst, en vilosam dag.

2 thoughts on “Är det vilodag så är det

Kommentera

