Men nu är jag skeptisk

I går var jag ganska optimistisk.

När det gäller det här med möjligheterna som dejtingsidorna skulle kunna föra med sig.

Det var roligt att chatta med Analytikern; han hade lite spänst i konversationen.

Men i dag är jag skeptisk igen.

De enda som kontaktat mig i dag har skrivit saker som:

Mysa?

Jag är xxxx, du är?
(Fast han hade sitt namn som profilnamn och  jag har mitt namn som profilnamn)

Hej, är du kurvig av dig?

Det är liksom inte inledningar på den typ av stimulerande konversationer jag hoppas på.

Förut var jag ju inte betalande medlem vilket betydde att jag inte ens fick läsa de flesta meddelanden jag fick, ännu mindre svara.

Så jag slutade ens försöka öppna dem.

Men nu när jag börjat betala så tänkte jag att jag skulle ta och skicka ett svar till alla, men för att få en idé om vad sjutton jag skulle skriva besökte jag deras profil.

Då fick jag ett mail från en av dem där han skrev så här:

Tack för besöket .Är det en stålmän ni söker? Varför duger inte vanliga killar . Eller ska man utge sig för att vara stålmannen för att fåett enda svar ?Det är tydligen bättre att vara en vanlig kille m stålmannaprofil än en stålman m vanlig profil inte undra på att dom flesta tjejer blir kvar på match m dom stenhårda krav ni har.Jag har gett mig faan på att skaffa en svensk tjej o vet många som åker till tailand o hämtar dom o jag förstår nu varför men jag sjunker inte så lågt . Annars önskar jag lycka till. ( På en vecka110 besök 50 skrivna mail= 2 svar från ortodoxa 33åriga fotomoddeller som söker gubbar.

I det brev som han tidigare skickat till mig hade han bara skrivit ‘Hej‘. Så jag svarade att vi inte alls söker stålmän men att om man vill ha svar kanske man måste skriva något som inte bara är att kasta över bollen utan faktiskt inbjuder till ett svar, att om man skickar 50 mail som bara säger ‘Hej‘ kanske två svar inte är mer än man kan förvänta sig.

Fast det fick han aldrig läsa eftersom han svartlistat mig.

Det går bra det här.

6 thoughts on “Men nu är jag skeptisk

  1. Å andra sidan så kanske att det inte är det värsta som kunde hända, att bli svartlistad av en person som är så uppenbart gnällig. Du får ursäkta, men jag har haft ”nöjet” att vara tillsammans med en man som sökte ständig bekräftelse, vilket jag tyckte var enormt jobbigt, och hans meddelande till dig gav mig såna vibbar.

    Kram

  2. Tess – I det fallet håller jag helt och hållet med dig; bara glad att inte behöva vara trevlig mot honom.🙂 Men det går ju inte så bra i övrigt heller. Kram.

  3. Cissi – Det finns en salig blandning av människor på de där sidorna; Casanovor, spelevinkrar, snuskhumrar, blyga, ledsna och bittra. Jag har svårast för de bittra.

Kommentera

