Presentgenier

Om man nu ska göra sig omaket att bjuda hem folk på middag…

(Nej, jag skojar bara, det är ju roligt att bjuda hem folk på middag, men för att det här ska bli ett bra blogginlägg, ni vet.)

…så är det ju smart att bjuda hem presentgenier.

Eftersom man ju då får verklig lön för mödan.

Och min familj; de visade sig, precis som jag misstänkte vara riktiga presentgenier.

Av min syster och hennes familj fick jag en liten fin korg fylld med lyxiga saker att njuta av: en fouta som kan användas som picknickduk eller handduk eller filt, ett doftljus, mörk choklad, biscotti och ett dessertvin i vilket att doppa biscottin.

IMG_6683.JPG

Och av mamma och pappa fick jag ett armband — för det kan man ju inte få för många av — att samla amuletter på. Och eftersom de känner mig fanns där redan en av rosenquartz.

IMG_6685.JPG

Och så fick jag en sjal också. Skor, armband och sjalar kommer det alltid finnas behov av hur många som helst i min mening. Den är ljusrosa med små gråsvarta hjärtan och vem var det nu jag fick den av?

Jo, just ja, den fick jag ju av mig själv. Jag är allt ett litet presentgeni jag med.

IMG_6687.JPG

Nu är det väl inte så att vi håller på och ger så fina presenter till varandra varje gång vi ses och äter middag, men vi hade inte setts och firat min födelsedag.

Eller; det var deras ursäkt iallafall. Själv hade jag ingen annan ursäkt än att jag väldigt gärna ville ha den där sjalen.

Och det är ju oftast den enda ursäkt jag behöver för att köpa en present till mig själv.

7 thoughts on “Presentgenier

  1. I will not keep calm… – Du är välkommen! Utan present.🙂
    Erika – Det är ju du som lärt mig allt jag kan om hur man själv blir och fostrar andra till att bli presentgeni.🙂
    Åsa – Visst är det!
    Spader Madame – Helt och hållet genialiskt!

Kommentera

