Viva la familia!

Det är något tryggt och fint i att umgås med de som känner en allra bäst.

Jag vill så klart ändå göra fint och bjuda på god mat men det är inte lika nervöst som när man ska ha andra gäster.

Och så kan man sätta gästerna i arbete när det är familjen; både före och under själva middagen.

Så min syster fick både ge expertutlåtande om huruvida min coleslaw behövde mer dressing och diska.

Min systerdotter hade med sig chokladbollar och chokladtoppade kakor gjorda på cashewnötter, apelsin och aprikos.

De var fantastiskt goda och vi åt dem och jordgubbar med glass till efterrätt.

Jordgubbarna fick mamma rensa.

Hon lagade för övrigt min dammsugare också.

Och alla gäster bidrog med trevlig och intressant konversation och kramar.

En mycket fin kväll.

IMG_6636.JPG

IMG_6637.JPG

IMG_6638.JPG

3 thoughts on “Viva la familia!

  1. Visst är det speciellt med familjen. Det låter som en jättemysig kväll! Din systerdotter kanske kan få göra ett receptinlägg här? Kakorna lät grymt goda.

Kommentera

