Otäckt avslappnad

Alltså jag känner mig otäckt avslappnad i dag.

Lite trött visserligen eftersom jag blev sittande i en videochatt med en gammal vän i går kväll och inte kom i säng förrän framåt två.

Men med tanke på att jag ska ha gäster till middag känner jag mig nästan lite för avslappnad.

Någon borde nog säga till mig att sätta fart.

Fast fläsket tillagar just nu sig självt i ugnen.

Cole slaw har jag redan gjort.

Sötpotatisklyftorna är det ju ingen idé att börja med redan nu.

Det skulle vara det där med städning då.

Jag drar mig lite för att börja med det.

För vad gör jag om dammsugaren vägrar fungera nu med?

Lika bra att ge sig på det så sent att det bara är att rycka på axlarna och tänka att det ändå inte är någon i min familj som är dammallergiker om det skulle bli så.

2 thoughts on “Otäckt avslappnad

Kommentera

