Kryddig cole slaw

Även här utgick jag från receptet från Elle Mat & Vin, med vissa modifikationer.

Det är långt ifrån en traditionell cole slaw men den här har en friskhet som passar perfekt till pulled pork.

Kryddig coleslaw

8 personer

  • 2 – 3 stycken fänkål, (strimlad)
  • 15 g finhackad dill
  • 1/4 rödkål (strimlad)
  • 1/4 vitkål (strimlad)
  • 1 rödlök (fintärnad)
  • 1 röd paprikor (strimlade)

Dressing

  • juice från 1 citron + rivet skal
  • 2 1/2 dl majonnäs
  • 3 msk strösocker
  • 1 msk tabascosås

——

Det är väl en smaksak hur dressad man vill ha sin coleslaw. Jag gillar när det känns mer som en fräsch sallad — vilket för övrigt citronen i dressingen hjälper till med — än en majonnäs med grönsaker så jag hade inte så mycket dressing.

Det blir en lite annorlunda smak med fänkål och dill som jag tycker bryter av jättebra mot fläsket och BBQ-såsen.

IMG_6633.JPG

3 thoughts on “Kryddig cole slaw

  1. Skulle precis lämna en kommentar i inlägget ovan och fråga efter receptet🙂. Det här får vi också prova någon gång. Har aldrig gjort pulled pork heller. Kanske nästa helg.

  2. Tant Augusta – Det var så skönt att kunna förbereda nästan allting kvällen innan och ha en väldigt stressfri dag inför att gästerna skulle komma!
    J – Jag gillar ju majonnäs, men jag blev positivt överraskad över hur fräsch och god den här var. Och inte det minsta tam. Hoppas du kommer att tycka om den.

Kommentera

