Droppen

Av olika anledningar som jag varken kan eller vill gå in på här hade jag förlorat hoppet igen i morse.

Helst ville jag bara dra täcket över huvudet och släppa loss tårflödet.

Men det går ju inte när man har räkningar att betala, plus att det ju inte är så roligt.

Så jag tänkte att jag skulle försöka bryta de negativa tankarna och tänka ‘Varför inte…’ istället.

Och det fungerar hyfsat bra, jag hittar kläder jag trivs i och tycker ser bra ut.

Men så när jag sitter och sminkar mig tappar jag mascaraborsten…

…som förstås hamnar på och lämnar en svart fläck på mina vita jeans.

Att försöka lägga på mascara samtidigt som man gråter är inget jag rekommenderar.

Nu är jag på jobbet iallafall.

I blåjeans.

10 thoughts on “Droppen

  1. Och snart ses vi och snart är det bloggträff så då hoppas jag på att få krama om dig och dricka en drink ihop.❤

  2. Miss U D – Det ser jag fram emot; alltihopa men framförallt kramarna.❤
    I will not keep calm… – Jag förstår absolut. Och jag blev själv tvungen att ställa in kvällens planer på grund av en huvudvärk. Shit — och good things — happens som tvingar fram ändrade planer, sånt är livet.❤
    I mitt huvud – Det var inte lätt! Och lite hopp kanske redan är återfunnet. Kram.
    Fru Fransson – Tack! Här får du en tillbaka.🙂
    Tant Augusta – Kram! Blåjeans är en alldeles utmärkt klädsel, bara inte vad jag egentligen tänkt mig.🙂

Kommentera

