Bättre

Hua, vilken dag.

Början var ju inte bra och sedan framåt eftermiddagen blev jag tvungen att kapitulera inför en mäktig huvudvärk.

Men nu, efter två tabletter och några timmars sömn är det bättre.

Jag har till och med förberett morgondagens familjemiddag.

Bland annat har jag gjort cole slaw som troligen kommer att räcka till ett helt kompani.

För hur vet man vilken storlek ett litet kålhuvud har egentligen?

Jag hade uppenbarligen ingen aning.

Men om min cole slaw blir lika god som när min syster hade gjort den så äter jag gärna mycket.

Kål är ju nyttigt också.

Fast nu ska jag belöna mig med en kaffe och en bit mörk choklad.

Jag vill ju inte vara för nyttig.

Kommentera

