Vad är det jag heter nu igen?

Det fanns tydligen nästan inga gränser för vad jag kunde glömma i morse.

Jag gick och la mig redan före tio i går kväll.

Dels var jag trött, dels var det inget bra på tv och dels skulle jag behövt vara tidigt på jobbet i dag.

Men vad händer?

Jo, jag vaknar klockan tre på natten och kan inte somna om förrän framåt halv sex.

Vilket naturligtvis betyder att jag är dödstrött och inte alls kommer upp när väckarklockan ringer.

Sedan när jag satt mig i bilen inser jag att jag glömt mina ringar.

Jag känner mig naken utan mina ringar så när jag ändå passerade min port stannade jag, tog med mig datorn och sprang upp i lägenheten.

Tillbaka i hissen igen inser jag att jag glömt datorn i lägenheten. Men det var ju snabbt åtgärdat.

Tyvärr hade jag redan hunnit ganska långt på väg till jobbet när jag insåg att jag inte heller hade någon klocka på mig.

Nu tror jag faktiskt inte att jag glömt något mer.

Men det kan ju vara bara som jag tror.

Och dagen är ju inte slut än.

4 thoughts on “Vad är det jag heter nu igen?

  1. Jag tappar ord, bara i dag hade jag tappat bort:
    Eukalytusblad
    Nässelutslag
    Juholt

    Konversationen på dagens kalas med 80-åriga Svärföräldrar, haltade rejält. Undrar så här i efterhand vad vi pratade om..?

Kommentera

