Torsdagstrafik

Alltså, vad är det som händer på torsdagar egentligen?

Jag kör ju samma sträcka hem från jobbet i princip varje vardag, ungefär vid samma klockslag.

Alla vardagar flyter det på i samma takt och tar ungefär samma tid.

Utom på torsdagar.

På torsdagar är det plötsligt jättetrögt.

Och det tar minst dubbelt så lång tid att komma hem.

I dag var det så igen.

Nu var det väl inget större problem, jag fick inte magknip och jag hittade en parkeringsplats direkt när jag väl kom hem.

Men jag kan inte hjälpa att jag funderar på vad det kan bero på.

3 thoughts on “Torsdagstrafik

Kommentera

