En i veckan

Jag är ju inte alltid så bra på det här med att vara modig.

Men jag övar.

Och jag har faktiskt blivit bättre och gjort en hel del modiga saker det här senaste året.

Nu har jag bestämt mig för att jag ska göra minst en modig sak i veckan.

På en av de här dejtingsidorna som jag är med på kan man skriva statusuppdateringar.

I dag gjorde jag det.

Det var den här veckans modiga sak.

Det ledde till att två personer gick in och tittade på min profil.

Inte för att de hade särskilt mycket för det eftersom jag inte har någon profiltext.

Så det var ingen av dem som faktiskt tog kontakt med mig.

Att lägga ut en profiltext står på min lista över modiga saker att göra framöver.

En annan sak som stod där var att skicka ett meddelande till en man som jag spanat lite på där på dejtingsidan.

Men nu i kväll när jag var inne och kikade verkade han inte vara med längre.

Det är ju problemet med att vara tvungen att samla mod; omständigheterna kan ju hinna ändra sig innan man är redo.

En annan sak med att vara modig är ju att det inte alltid leder till någon uppenbar belöning.

Alltså är det viktigt att jag belönar mig själv och firar att jag varit modig.

Oavsett vad det egentligen ledde till.

Så: Hurra för mig för att jag vågade skriva en statusuppdatering på den där dejtingsidan i dag.

9 thoughts on “En i veckan

  1. Hejja dig så bra! Jag brukar försöka tänka – vad är det värsta som kan hända? Jag både skickar flörtar och meddelanden lite hit och dit. Någon gång nappar det väl, andra gång – som i går – var det botten napp *hahaha* men herregud vad gör det om 100 år?

  2. Yllet – Tack!🙂
    Åsa – Precis. För livet är inte alltid så bra på att belöna modigheter. Alltså måste man belöna sig själv bara för att man varit modig.🙂
    I will not keep calm… – Vet du, när jag började tänka efter så kände jag att jag ändå gjort en hel del modigt det här året efter att Steven och jag separerade. Men jag känner mig omodig mest hela tiden ändå.
    Cissi – Jag kanske måste få träffa dig över ett glas vin och få lite dejtinginspiration?
    Åsa – Det är ju det som är hela grejen; att göra saker som man inte tycker är läskiga är ju ingen konst.🙂
    I mitt huvud – Tack.🙂

Kommentera

