Dubbla planer blev inga planer

Jag avskyr ju helger när jag gör ingenting och inte träffar någon vare sig på fredagen eller lördagen.

Fredagskvällen är det oftast ok att vara ensam för då är jag som regel ändå så trött efter jobbveckan.

Men om jag är ensam hela lördagen också blir det för mycket.

Så jag brukar ju försöka att alltid ha planer för lördagen.

Den här lördagen var jag faktiskt bjuden till två olika saker.

Det fungerar ju inte så när jag bekräftat att den ena faktiskt skulle bli av tackade jag nej till den andra.

Men så sent som i går blev det jag skulle gjort i dag inställt.

Det sänker mig verkligen att känna mig ensam.

Och jag får ingenting gjort.

Jag har helt seriöst försökt sova bort den här dagen.

För att inte tänka på hur meningslöst mitt liv är om det bara ska innehålla jobb och ensamma helger.

Fast jag vet ju att det inte behöver vara så bara för att det nu blev så den här helgen.

Men när de mörka tankarna tar fäste är det svårt som tusan att skaka av sig dem.

4 thoughts on “Dubbla planer blev inga planer

  1. I will not keep calm… – Det gör vi!❤
    Åsa – Kanske det. Det är som att jag inte kan koncentrera mig på något just nu. Utom möjligen musik.
    J – Kram!

Kommentera

