Fredag hela veckan

Om man nu inte alls gillar att det är tisdag kan man ju alltid gå dit där det är fredag hela veckan.

Det tyckte iallafall mina brorsdöttrar att vi skulle göra.

Och där kan man tänka att man ska äta nyttigt och välja en sallad.

Bara för att inse att för att säkerställa att en sallad är nyttig borde man be om dressingen vid sidan om.

Som Sally skulle ha gjort.

För att kompensera för onyttighetsfaktorn i maten kan man bestämma sig för att promenera hem.

Ifall någon undrar så kan jag tala om att det är 3,4 kilometer från Friday’s på Birger Jarlsgatan hem till mig.

Och att det tar nästan 40 minuter att gå.

I finskor.

Med magknip på slutet.

Men det var iallafall mycket trevligare med en fredagskväll än det hade varit med en tisdagskväll.

3 thoughts on “Fredag hela veckan

  1. Fredag mitt i veckan låter bra, sallad låter bra och promenad låter bra (minus finskor och magknip…) och trevligt sällskap är alltid bra! Så mest bra, tycker jag det verkar som!

Kommentera

