Det suger att den inte suger

Jodå, jag var precis så där trött när jag kom hem från jobbet som man gärna är en måndag.

Och jag hade egentligen ingen lust att göra någonting alls annat än att lata mig.

Men nu hade jag ju lyckats boka tid i tvättstugan i kväll och det dräller inte av lediga kvällstider precis.

Så det var bara att ta mig i kragen och sätta igång med tvätten.

Och när jag nu ändå hade tagit mig i kragen satte jag igång och städade också.

Dammsugaren lät precis som vanligt.

Men den verkade suga väldigt dåligt.

Jag antog att påsen måste vara full och bytte den.

Trots att det var uppenbart att den var långt ifrån full när jag öppnade dammsugaren och tog ut påsen.

Efter byte till ny fräsch påse sög dammsugaren fortfarande, alltså den sög inte.

Och sedan stannade den.

Där hade jag för att jag försökte vara duktig och städa.

Frågan är nu är förstås vad man gör med en dammsugare som inte suger?

Och vart jag har lagt kvittot och garantin — för den är ju inte gammal alls den här.

Nu måste jag iallafall ner i tvättstugan igen.

Där torkskåpet för övrigt inte fungerar.

De högre makterna tycker nog att jag borde ha legat på soffan och latat mig.

3 thoughts on “Det suger att den inte suger

  1. I will not keep calm… – Ja. Fast det går liksom inte att misslyckas med. Om man inte trillar av soffan förstås. Gjorde du det?😉
    Karin – Ja… Eller så kan du googla och komma hit och fixa den åt mig?😉

Kommentera

